Avaleht uudised Tehnika Eesti suurim automüüja: Auto omamine on läinud odavamaks
Eesti suurim automüüja: Auto omamine on läinud odavamaks

Eesti suurim automüüja: Auto omamine on läinud odavamaks

0
0
Eesti suurima sõiduautomüüja Amserv Grupi järelteenindusjuhi Ahti Aasala sõnul on uued sõiduautod võrreldes 10 aasta taguse ajaga märksa kvaliteetsemad ning pikemad hooldusvälbad on viinud auto omamise kulud alla.
“Kui kümme aastat tagasi saabus autol nõutud hooldusaeg iga 15000 kilomeetri järel, siis uutel masinatel on hooldusvälp pea 10000 kilomeetrit pikem,” kirjeldas Ahti Aasala. Pikemad hooldusvälbad on vastus klientide ootustele, kes soovivad kvaliteetsemaid sõidukeid, mis kestaks  kaua. “Nii on autotootjad nõudmas varuosatootjatelt aina tugevamaid varuosi ning palju rõhku pannakse ka hooldusvabade süsteemide arendamisse,” viitas Ahti Aasala. “Kui mõelda näiteks Toyota Proace kaubiku peale, millel saabub esimene hooldus alles 50000 kilomeetri läbimisel, siis nii pikka kestvust ei oleks 10 aastat tagasi ükski tootja pakkunud,” viitas Ahti Aasala.
Varuosade hinnad on langenud, ent lisavarustus kasvanud
Ka varuosade hinnad on aastatega langenud, sest uusi tootjaid on aina enam. “Näiteks Eesti populaarseima automargi Toyota piduriklotsid Corolla mudelile maksid 10 aastat tagasi kolmandiku võrra rohkem,” viitas Ahti Aasala. Tootjate juurdetulek on aidanud hindu langetada, tegemata järeleandmisi kvaliteedis.
Paralleelselt varuosade hinnalangusega on aga autode lisavarustuse hinnad kasvanud, mistõttu auto keskmine maksumus on ajas kallinenud. “Võib öelda, et uute autode hinnad on võrreldes 10 aasta taguse ajaga veidi üle 10% kasvanud. Ja kui me vaatame varustuse nimekirja, siis saame aru ka põhjustest,” viitas Ahti Aasala. Tema sõnul on tänastel autodel suuremad veljed, rohkem elektroonikat, paranenud turvavarustus jne. “Näiteks kõigil uutel Toyota masinatel on põhivarustuses juba pikivahet hoidev püsikiirusehoidja, pimenurga sensorid ja sõidurajal püsimise jälgija,” kirjeldas Ahti Aasala.
Autode mootoriõlid on teinud tohutu arengu
Ahti Aasala sõnul näeb ta iga aastaga, kuidas autode mootoriõlid muutuvad aina tehnoloogilisemaks. “Kümnend tagasi oli enamus autodes kasutuses universaalõli ja polnudki väga vahet, millist marki õli sa autosse valad. Täna on aga väga oluline, et uus sõiduk saaks just sellele mudelile väljatöötatud mootoriõli,” viitas Ahti Aasala.
Mootoriõli tähtsuse kasv tuleneb asjaolust, et hooldusvälbad on pikemaks läinud, mistõttu auto mootor peab selles oleva õliga kauem hästi läbi saama. “Mitmel uuel masinal on ka pardakompuuter, mis skaneerib õli koostist, otsides sellest kulumise ja määrdevõime languse märke. Kui see nüüd tehase poolt sertifitseeritud õli ei ole, hakkavad viperused pihta,” viitas Ahti Aasala. Õlide tarkuse tõusu tõttu on ka keskmine õliliitri hind aastakümnega pea 50% kasvanud.
Autotehnikuid on vähem, ootus teenindusele kõrgem
Koos tööealise elanikkonna vähenemisega on Eestis langema asunud ka autotehnikute arv. “Pingutame täna väga, et noored ikka autotehnika eriala valiks. IT-lembeses riigis on see mõistlik valik, sest autod on aina IT-rikkamad,” viitas Ahti Aasala. Nii nagu on riigis kasvanud keskmine palk, on tõusnud ka autotehnikute palk, mis omakorda on teeninduse tunnihindu kasvatanud. “Samas oleme muutunud aina efektiivsemaks oma töös, mistõttu üleriigiline palgakasv on alati olnud kiirem kui meie töö hind kliendile,” viitas Ahti Aasala.
Koos autotehnikute arvu langusega on langenud ka väiketöökodade arv, kuna klientide ootus teenindusele on ajas tõusnud. “10 aastat tagasi nägi auto hooldus ajaliselt välja selline, kus klient tõi auto hommikul töökotta ja siis järgmisel päeval või hiljemgi sai ta oma auto kätte,” viitas Ahti Aasala. “Meie Järve esindus töötab täna aga viisil, kus ekspresshooldus tehakse sõidukile 1 tunniga, mille jooksul saab klient teeninduse kohvikus süüa või teha arvutis tööd,” viitas Ahti Aasala. “Samas surve veelgi ajaefektiivsem olla on nähtav – ma usun, et lähikümnenditel hakkavad isejuhtivad autod iseseisvalt meie salongi sõitma ning kliendil jääb vaid nutitelefonist monitoorida, kuidas tema sõiduki seisukord paraneb,” kirjeldas Ahti Aasala.

JÄTA KOMMENTAAR

Sinu e-posti aadressi ei avalikustata Nõutud väljad on märgitud *