Avaleht uudised Tehnika Häirekeskus hakkab vastu võtma automaatseid hädaabikõnesid autoõnnetustelt
Häirekeskus hakkab vastu võtma automaatseid hädaabikõnesid autoõnnetustelt

Häirekeskus hakkab vastu võtma automaatseid hädaabikõnesid autoõnnetustelt

0
0

Teenus, mis võimaldab häirekeskusel võtta vastu abikutse, mis edastatakse õnnetusse sattunud autost inimese osaluseta, on Eestis kasutuselevõtuks valmis.
Koostöös siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskusega (SMIT) on häirekeskuses valminud võimekus vastu võtta automaatseid hädaabikõnesid ehk eCall-kõnesid.

Alates 31. märtsist varustatakse Euroopa Liidu liikmesriikides müüdavad sõidukite uued mudelid eCall-süsteemiga ja riikidel tuli teha ettevalmistused nende kõnede vastuvõtmiseks.

Peadirektor Kätlin Alvela sõnul võiks eCall kõne rakendumine aidata peamiselt olukordades, kus teade liiklusõnnetusest häirekeskusesse ei jõua.

„Juhul, kui õnnetusse sattunud sõidukis enam keegi ise abi kutsuda ei saa, tuleb täna loota, et õnnetus toimub kohas, kus on möödujaid, kes saavad kiirelt abi kutsuda. Tulevikus ei sõltu abi jõudmise kiirus enam ainult sellest, kas õnnetusel on pealtnägijaid, vaid see info jõuab häirekeskusesse automaatselt,” lausus Alvela.

Seadme lisamine autovarustusse ei ole tarbija kohustus. Häirekeskuse teatel tuleks eelistada vaid konkreetse sõiduki tootja poolt paigaldatud eCall-süsteeme.

eCall aktiveeritakse tõsise õnnetuse korral automaatselt sõidukisiseste anduritega või käsitsi.

Toimetaja: Priit Luts

ERR

 

JÄTA KOMMENTAAR

Sinu e-posti aadressi ei avalikustata Nõutud väljad on märgitud *