Avaleht uudised Tehnika Maanteeamet ja teehooldajad on talihooldeks valmis, ohutusele saab kaasa aidata iga liikleja
Maanteeamet ja teehooldajad on talihooldeks valmis, ohutusele saab kaasa aidata iga liikleja

Maanteeamet ja teehooldajad on talihooldeks valmis, ohutusele saab kaasa aidata iga liikleja

0
0

Esimene lumi näitas, et koos hooldepartneritega liigume kindlalt talvele vastu,“ sõnas täna toimunud pressikonverentsil Maanteeameti peadirektori asetäitja hoolde alal Tarmo Mõttus.

Teedele kehtestatud seisunditasemete hoidmiseks kulub aastas ca 15 miljonit eurot. Eestis on riigiteid 16 594 km, neist kõrgema seisunditasemega on 2223 km, keskmise seisunditasemega 3812 km ja madala seisunditasemega teid 10 559 km. Suurema liiklusega teel on nõutav kõrgem seisunditase ning seal toimub hooldetööde tegemine sagedamini ja põhjalikumalt. Väiksema liiklusega teel tehakse hooldetöid harvem ja väiksemas mahus.

Riigimaanteede hooldel tegutseb 9 ettevõtet 18 piirkonnas. Alates homsest, 1. novembrist toimub uute hooldelepingute kohaselt hooldus viies piirkonnas – Võru-, Tartu-, Pärnu-, Lääne-Viru- ja Saaremaal. Võru-, Lääne-Viru- ja Saaremaal on teehooldajaks jätkuvalt Eesti Teed AS, Tartu maakonnas alustab hooldega Sakala Teed OÜ ning Pärnumaal Sakala Teed OÜ koostöös Lääne Teed OÜ-ga. „Tegemist on teehoolduses kogenud ettevõtetega, seega muudatused hooldepartnerite osas ei tekita liiklejatele probleeme,“ kinnitas Mõttus.

Samas rõhutas Mõttus, et väga oluline roll ohutul liiklemisel on liiklejatel endil, kes peavad arvestama talviste teeoludega ning kindlasti valima sihtkohta jõudmiseks aega.

Neljas piirkonnas talihoolet tegev TREV-2 Grupi valdkonna juht Meelis Seppam kinnitas, et esimene kloriidide puistamine tehti juba 20. oktoobril kui tekkis libeduseoht. Liiklejate jaoks positiivsena tõi ta välja latiga puisturi kasutuselevõtu, mis võimaldab libedusetõrjet teha suurema kiirusega, kuni 80 km/h, ning muudab seega liikluse teedel sujuvamaks kõigi jaoks. Samas märkis temagi, et iga liikleja saab ise palju ohutuse tagamiseks ära teha. „Valida tuleb õige sõidukiirus ning alati ei tasu ka puisturist mööda sõita, kuna ees on ju hooldamata tee,“ sõnas ta.

 

JÄTA KOMMENTAAR

Sinu e-posti aadressi ei avalikustata Nõutud väljad on märgitud *