Avaleht uudised Liiklus Maarjamäe memoriaali juurde rajatud bussipeatus paistab silma plekimõlkimistega
Maarjamäe memoriaali juurde rajatud bussipeatus paistab silma plekimõlkimistega

Maarjamäe memoriaali juurde rajatud bussipeatus paistab silma plekimõlkimistega

0
0

Maarjamäe kommunismiohvrite mälestusmemoriaali juurde rajatud Mälestusvälja bussipeatuses ei ole bussitaskut ning seal juhtub sageli väiksemaid liiklusõnnetusi. Tallinna transpordiamet plaanib probleemi lahendada Pirita teele bussiraja ehitamisega, kuid millal seda tehakse, ei ole veel selge.
Tallinna Linnatranspordi AS-i (TLT) bussijuht rääkis ERR-ile, et sõidab läbi Mälestusvälja bussipeatuse igapäevaselt ning seal riivavad mööduvad autod sageli bussi peeglit, kuna ühissõidukitaskut ei ole ning autojuhid üritavad end bussi kõrvalt läbi pressida.

TLT avalike suhete osakonna juhataja Kaarel Kutti ütles, et tõepoolest nõuab see bussipeatus erilist tähelepanelikkust nii bussi- kui autojuhtidelt.

“Kuna linnaliini bussil on keeruline memoriaali juures peatuseks kohandatud lisarajale ära mahtuda, siis on seal juhtunud mitmeid kergemaid liiklusõnnetusi,” kinnitas ta.

Kutti sõnul on praegune peatus ajutine lahendus, sest algupäraselt ei olnud memoriaali juures bussipeatust, kuid mälestuspaiga rajamisega muutus seal ühistranspordiühendus tähtsaks. Ta lisas, et TLT otsib koos Tallinna kommunaalameti ja transpordiametiga peatusele sobivamat lahendust.

Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa sõnul on kavas rajada ühistranspordirada Russalka ristmikust kuni Piritani.

“Aga sõiduk, kui ta mööda ei mahu, peab jääma seisma. Kui mahub, siis saab sõita mööda. Ega parem variant ei oleks see, kui seda bussipeatust ei oleks,” sõnas ta.

Rüütelmaa märkis, et enamik autojuhte saab siiski kenasti bussist mööda sõidetud, aga paraku nõuab see koht kõrgendatud tähelepanu ja hoo maha võtmist ning kui seda mitte teha, lähebki peegel katki.

Millal ühistranspordirada Pirita teele tuleb, ei osanud liikluskorralduse osakonna juht öelda, sest kõigepealt on vaja projekteerida ja siis ehitushange välja kuulutada, kuid ta kinnitas, et asjaga juba tegeldakse.

“Selliseid kohti, kus on mõni kitsas tänav Tallinnas, on teisigi, võtame näiteks Kakumäe, Nõmme piirkonna, Mähe. Seal on kohti, kus tõepoolest on kitsas, seal on lähedal erakinnistud ja ei olegi võimalik midagi teha. Ka seal juhtub neid asju. Võimaluste piires neid asju muudetakse paremaks,” sõnas Rüütelmaa.

Pirita teel võib liikluspsühholoogiliselt tema hinnangul olla tegu sellega, et see on hästi pikk ja sirge ning teel saab sõita, ilma et ühtki suuremat ristmikku vahele tuleks, lisaks oli vanasti seal lubatud sõita 70-kilomeetrise tunnikiirusega. Nähtavus on hea ja autojuhid sõidavad võib-olla ka veidi lubatust kiiremini, kuni äkki tuleb koht, kus on buss ja hoog tuleks maha võtta. Seda aga ei tehta.

“Pika lõigu tõttu võib-olla tähelepanu seal hajub, aga kui me statistiliselt vaatame, siis ei ole tegemist sellise kohaga, kust oleks tarvis bussipeatus ära võtta või midagi kardinaalset teha. Lihtsalt palume autojuhtidel olla tähelepanelikud, mitte tormata ja kui on tõesti suurem masin, tuleb oodata, kuni buss hakkab jälle liikuma,” soovitas Rüütelmaa.

Toimetaja: Karin Koppe

ERR

 

 

JÄTA KOMMENTAAR

Sinu e-posti aadressi ei avalikustata Nõutud väljad on märgitud *