Avaleht REKLAAMUUDISED Miks Eesti elanikele meeldivad linnamaasturid?
Miks Eesti elanikele meeldivad linnamaasturid?

Miks Eesti elanikele meeldivad linnamaasturid?

0
0

Iga viies Eestis ostetud uus auto on linnamaastur ja hetkel ei näi müüginumbrite kasv aeglustuvat. Kas Eesti elanikud on džiibihullud või ajendavad neid praktilised kaalutlused?

Selle aasta esimese viie kuuga müüdi Eestis 9760 uut autot, neist 2799 olid linnamaasturid ehk klassi J1 ja J2 kuuluvad sõidukid. Kui linnamaasturite osakaal varasematel aastatel on olnud keskmiselt 19%, siis selle aasta esimesel poolel lausa 29%.

Volkswageneid maale toova Moller Auto Tallinn AS juhatuse liikme Keijo Kaasiku sõnul põhjendavad inimesed linnamaasturi ostu mõistliku valikuna, mis sobib hästi nii Eesti kliima kui teeoludega.

“Pisut suurem kõrgus maapinnast, hea väljavaade autost ja seeläbi parem gabariitide tunnetus, mahutavus ning turvatunne on lisaks erinevate teedega hästi hakkamasaamisele peamised ostuargumendid,” ütles Kaasik. “Linnamaasturitele on kujunenud väga hea maine ja usaldusväärsus. Samuti on rikkalikuks muutunud autode baasvarustuse ning mitmete seni keskklassi ja luksusklassi sõidukite kategooriasse kuulunud mugavuslisade tase. Ka Lätiga võrreldes eelistavad Eesti autoostjad soetada paremas varustustasemes autosid.”

Kaasik tõi välja, et linnamaasturitele ehk SUV-dele seatud ootused on pidevalt kasvanud, mis väljendub ka disainis ja võimekuses. Lisaks linnale ja maateedele peab maastur oma nime vääriline olema ka maastikul, mida Volkswagen võttis oma mudeli Tiguan uuendamisel pingsalt arvesse.

Kui klassikalises mõttes on linnamaastur väike-keskklassi maastur, siis viimaste aastate jooksul on autotootjad turule toonud mitmeid väikeklassi maastureid ja lähiaastail see suund kindlasti jätkub.

“Disainilt on väikeklassimaasturid uljamad, kuid omaduste poolest suurematega igati võrreldavad,” sõnas Kaasik. “Peagi näeme ka mitmeid uusi mootorimodifikatsioone alates hübriididest, plug-in-hübriididest kuni päris elektrimootoriteni välja. Seda trendi on peamiselt suunamas tehnoloogia areng ning ülemaailmne kliimapoliitika.”

Linnamaasturid on hinnatud kaup ka järelturul, kuid töökindluse ja paljude mudelite uudsuse tõttu on neid võrreldes teiste tüüpidega veel vähem. Eesti ühe suurima kasutatud autode müüja Nordauto OÜ tegevjuhi Janek Mõigu sõnul on ka järelturul linnamaasturit lihtne müüa, kui selle ajalugu on korras ja läbisõit mõistlik.

“Kui kõrvuti on samade näitajate ja hinnaga linnamaastur ning sõiduauto, siis võtab ostja kindlasti linnamaasturi, sest see on vähemalt samavõrd praktiline kui universaal, kuid samas kõrgem ja sageli lisakohtadega,” ütles Mõik.

Kui Eesti turul on linnamaasturid viimastel aastatel olnud peamine kasvumootor, võtnud ära müügimahte teistelt alamsegmentidelt ja kasvatanud autoturu mahtu laiemas plaanis, siis sama võib öelda ka Läti kohta. Soomlaste soosing kuulub pigem keskklassi ja väike-keskklassi sõiduautodele, mida osaliselt mõjutab Balti riikidest oluliselt erinev maksusüsteem. Samuti on Soomes laiemalt levinud nelikveoga autode ostmine, kuna kliima on lumerikkam ja autosõidu turvalisus kõrgemalt hinnatud.

Moller Auto

JÄTA KOMMENTAAR

Sinu e-posti aadressi ei avalikustata Nõutud väljad on märgitud *