Avaleht uudised Liiklus Politseinikud kasutasid põgeneva mootorratturi peatamiseks hoiatuslasku ja rammimist
Politseinikud kasutasid põgeneva mootorratturi peatamiseks hoiatuslasku ja rammimist

Politseinikud kasutasid põgeneva mootorratturi peatamiseks hoiatuslasku ja rammimist

0
0

Politseinikud tegid reede õhtul Jõhvis patrullide eest läbi linna kihutades põgenenud mootorratturi peatamiseks hoiatuslasu õhku ning lõpetasid tsiklimehe teekonna, rammides sõiduki tagaratast.
Reede õhtul enne kella 19 fikseerisid politseinikud Tallinna-Narva maanteel Jõhvi lähistel liikunud mootorrattal Suzuki kiiruse vähemalt 141 km/h alas, kus lubatud kiirus oli 110 km/h.

Politseipatrull sõitis kaherattalisele järele ja andis peatumismärguande, kuid tsiklijuht otsustas masinale hoogu lisada ja sõitis suurel kiirusel Jõhvi linna sisse.

Mootorrattur ületas lubatud sõidukiirust kõvasti ja tegi ohtlikke manöövreid ka Jõhvi linnas, seades ohtu nii kaasliiklejate kui ka enda elu, mistõttu kaasati juhi tabamiseks abijõude. Politseinikud proovisid mootorratturil mitme patrullsõidukiga tee ära lõigata, kuid rattur põgenes, kasutades selleks muu hulgas kõnniteid.

Pärast kümmekond minutit kestnud tagaajamist jõudis mootorrattur Jõhvi linna äärel Sompa tänava lähistel asuvale tühermaale. Seal sooritas üks politseiametnik teenistusrelvast hoiatuslasu õhku, ent ka see ei peatanud ratturit. Et mootorrattur tee peal seisnud betoonplokist mööda ei manööverdaks ja patrullsõidukeid seetõttu oma selja taha ei jätaks, otsustasid politseinikud tsikli tagaratast väikesel kiirusel rammida. Mootorratas kukkus pikali ning seda juhtinud mees saadi kätte.

Kiirabi vaatas 49-aastase mehe sündmuskohal üle ning tõsiseid vigastusi tal esmasel hinnangul ei tuvastatud. Siiski viidi ta täiendavaks tervisekontrolliks haiglasse. Sõidukijuht oli kaine ja omas vastava kategooria juhtimisõigust. Oma tegudest tuleb tal aru anda alustatud menetluses.

Jõhvi politseijaoskonna välijuhi Uudo Sala sõnul oli mootorratta väljasurumine läbimõeldud otsus, millega hoiti ära tema võimalik tagasipöördumine linnaliiklusesse, kus ta oleks võinud tekitada tõsisema õnnetuse.

“Tahtlikult kiirust ületav, korduvalt peatumismärguannet eirav, ohtlikke manöövreid tegev ja kõnniteel sõitev juht võib liikluses põhjustada väga traagilise õnnetuse. Seega pidid politseinikud võtma kiirelt vastu resoluutse otsuse, et mootorratturi teekond peatada. See võis päästa nii tsiklimehe enda kui ka juhuslikult teele sattuda võivate inimeste elu,” selgitas Sala.

JÄTA KOMMENTAAR

Sinu e-posti aadressi ei avalikustata Nõutud väljad on märgitud *