Avaleht uudised Liiklus Trammitee lennujaamani on valmis, sõita saab reedest
Trammitee lennujaamani on valmis, sõita saab reedest

Trammitee lennujaamani on valmis, sõita saab reedest

0
0

Tallinna Linnatransport tutvustas teisipäeval ajakirjanikele lennujaama trammiliini, kuid regulaarne liiklus algab neljandal liinil alles 1. septembril.

Tööd neljanda trammiliini viimiseks lennujaamani käivitusid läinud aasta augustis. Trammitee pikendus algab Peterburi maantee äärde rajatud pöördekanjonist, kulgeb tunnelis raudtee ja Suur-Sõjamäe tänavate alt läbi, jõuab süvendis tõustes Keevise tänaval taas maapinnale ning lõpeb tagasipöörderingiga lennujaama juures.

Tallinna Linnatranspordi juhatuse esimees Enno Tamm kirjeldas lõppenud ehitust kui üht viimaste aastakümnete keerukamat ja innovatiivsemat.

Vikerraadio saates “Uudis+” uuriti Tamme käest, miks sõidab lennujaama suunas Tondilt väljuv tramm number 4, mitte Kopli tramm number 2, mis hõlbustaks maakondlikelt bussiliinidelt rongilt tulijate ligipääsu lennujaama.

“Alustuseks, kui me oleksime number 2 pannud seda trassi sõitma, säiliks võimalus küsida, miks see ei ole tramm number 4. Ma usun, et need, kes tahavad Balti jaamast minna linnalähirongile, kui nad just Lillekülla ei taha sõita, võivad linnalähirongile minna Tondilt, kuhu ka number 4 tramm sõidab,” vastas Tamm.

Ta lisas, et rongilt lennujaama minna soovijad peavad lihtsalt Hobujaama peatuses ümber istuma ja see on üsna loogiline.

“Üheski maailma trammiliiklusega linnas ei sõida kõik trammid kõikidesse kohtadesse. Näiteks Stockholmis on keskjaam ja kõik istuvad seal vajaminevale liinile ümber. Nii et ümberistumine on täiesti normaalne liinivõrgu planeerimise koostisosa,” kinnitas ta.

Kui praegu väljub lennujaamast viimane tramm südalinna suunas kell 00.37 öösel, siis Tamme sõnul ei ole ükski kellaaeg kivisse raiutud.

“Väljumisgraafikud annab meile ette Tallinna transpordiamet ja vastavalt nõudlusele – oleme me juba ka eelnevalt seda arutanud – me pikendame seda viimase trammi väljumisaega lennujaamast,” lubas Tallinna Linnatranspordi juhatuse esimees.

Tööde tulemusena on Tallinnas nüüd esimene trammitunnel – 150 meetrise suletud osa ja 125 meetri pikkuse rambi rajamisel teisaldati ca 10 000 kuupmeetrit hüdrovasaratega purustatud paasi ja 6000 kuupmeetrit pinnast. Valati või monteeriti kokku ca 1000 kuupmeetrit betooni, millele lisanduvad trammiteed ja kandekonstruktsioonid.

Trammitee lennujaamani viimine maksis 12,5 miljonit eurot, millest 9,8 miljoni kaeti EL-i vahenditest ja ülejäänu Tallinna linna poolt.

JÄTA KOMMENTAAR

Sinu e-posti aadressi ei avalikustata Nõutud väljad on märgitud *