Avaleht uudised Liiklus Liiklusõnnetused tõukeratastega on hakanud sagenema
Liiklusõnnetused tõukeratastega on hakanud sagenema

Liiklusõnnetused tõukeratastega on hakanud sagenema

0
0

Viimastel päevadel on juhtunud mitu avariid elektriliste tõukeratastega. Eesti esimene elektritõukeratta juhi surmaga lõppenud õnnetus toimus teisipäeval Tartus, ent liiklusõnnetused tõukeratastega on hakanud sagenema.

Pärastlõunal põrkasid Tallinna Liivalaia ja Lastekodu tänava ristmikul kokku sõiduauto ja tõukeratas. Tõukeratta juht viidi vigastuste kontrollimiseks haiglasse.

Kohtla-Järvel sõitis teisipäeval teisele autole tee andmiseks peatunud autole sisse elektritõukeratas.

Tartus Karlova linnaosas kaubikuga kokkupõrke vältimiseks pidurdanud elektritõukeratta juht paiskus vastu kaubiku ratast ning suri avariipaigas, kiivrit ta ei kandnud.

“Ristmikule lähenetakse suurel kiirusel, ei olda piisavalt keskendunud ja ei olda valmis vajadusel kiirelt peatuma, kui olukord seda nõuab,” kirjeldas PPA liikluspolitsei patrullitalituse juht Varmo Rein tüüpilist liiklusõnnetust tõukerattaga.

Politsei soovitab ristmikule jõudes alati vaadata, ega sellele pole lähenemas mõnd teist sõidukit. Ratturi sõidukiirus peab olema liiklusoludele vastav ning ülekäigurajale jõudes soovitab politsei juhil tõukerattalt maha astuda. Nii jalgratast kui ka tõukeratast juhtides soovitab politsei kindlasti kanda kiivrit. Sama soovitavad traumadega tegelevad arstid.

Regionaalhaigla traumakeskuse üldarst Aleksandr Petrojev rääkis, et ratturite traumade seas on peamised jäsemete ja peavigastused. Kiivri kandmine hoiab ära raskemad peatraumad, lisas ta.

“Meenub üks eelmise aasta suvel toodud laps, kes sõitis jalgrattaga ilma kiivrita ja auto sõitis talle otsa. Kahjuks lapse elu ei õnnestunud päästa, päris sügavad ja rasked vigastused olid,” meenutas Petrojev.

Bolti elektritõukerataste suunajuht Thomas Tammus ütles, et lisaks kiivri kandmisele on oluline liikluskultuur ja õige kiiruse valik. Rendirataste maksimaalne kiirus on Tallinnas reguleeritud enamasti 20-le kilomeetrile tunnis.

“Üheks probleemiks on mitmekesi tõukerattal sõitmine. Seda kindlasti mitte teha, see muudab tõukeratta ebastabiilseks ja siis on ka õnnetuse oht palju suurem,” kommenteeris Tammus.

Tõukeratastega liiklemist hakkab reguleerima liiklusseadus, mille muudatused on läbinud riigikogus esimese lugemise. Suurimaks sõidukiiruseks kehtestab see 25 kilomeetrit tunnis, 10-15-aastaselt juhilt nõutakse jalgratta juhtimise tunnistust ning kiivri kandmist hakatakse nõudma alla 16-aastaselt juhilt.

ERR

JÄTA KOMMENTAAR

Sinu e-posti aadressi ei avalikustata Nõutud väljad on märgitud *